۵ کار اصولی بازاریابی محتوا ، که ۱۰۰ درصد باعث جذب مشتری احتمالی می‌شود

۵ کار اصولی بازاریابی محتوا ، که ۱۰۰ درصد باعث جذب مشتری احتمالی می‌شود

یک واقعیت خیلی مهم شما اگر نتوانید مشتریان احتمالی را جذب کنید کسب و کار شما رشد نخواهد کرد.
خوب به چه فردی می گویند مشتری احتمالی ؟
مشتری احتمالی (Prospect) به مخاطب یا افراد واجد شرایط و علاقمندی گفته می‌شوند که برای شما و خدمات تان و یا محصول تان ارزش قایل اند و پس از مشاهده محصولات و خدمات شما در فضای اینترنت میل به خرید محصولات و خدمات شما در آنها پیدا می شود. به بیان دیگر مشتری احتمالی ، احتمال اینکه به مشتری واقعی تبدیل بشود را دارد زیرا در خود نسبت به خدمات و محصولات شما احساس نیاز پیدا کرده است ولی در حال حاضر از شما چیزی را خریداری نکرده است.
بگذارید با یک مثال عبارت مشتری احتمالی را برای شما قدری باز کنیم. به عنوان مثال شما اگر افزایش درآمد از اینستاگرام را در گوگل سرچ کنید دوره ستارگان اینستاگرام را می بینید که اطلاعات کاملی راجب درآمد زایی در اینستاگرام را توضیح داده است شما را علاقمند و درگیر این دوره می کند ولی هنوز این دوره را خریداری نکرده اید
الان که با مفهوم مشتری احتمالی آشنا شده اید برویم سراغ 5 کاری که باید انجام دهیم تا مشتری احتمالی را به خریدار تبدیل کنیم

فروشندگان حرفه ای چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا همیشه مشتریان احتمالی را جذب کسب و کار خود می‌‌‌‌کنند؟

این گونه افراد، یاد گرفته‌اند که کارهای تاثیرگذار انجام بدهند. یاد گرفته‌اند که چگونه محتوای جذاب تولید کنند و مخاطب را به کسب و کارشان جذب کنند.
بنابراین اولین و چالش برانگیزترین مرحله، تولید محتوای جذاب و اثرگذار است.
محتوای جذاب و اثر گذار چیست؟ محتوایی که برای مخاطبان چنان جذاب و گیرا باشد که با دیگران به اشتراک بگذارند و به دیگران توصیه کنند که این محتوای جذاب برای شما فوق‌العاده ارزشمند است.
نکاتی که در این مقاله قرار است به شما آموزش دهیم فوق العاده کاربردی است به شرطی که اجرا کنید

بازاریابی محتوا

1: دادن آموزش رایگان و ارزشمند

این نکته بسیار مهمی است. مخاطب در صورتی به شما اعتماد می‌کند که برای نیازهایش آموزش های رایگان و ارزشمندی را دریافت کنند. با این کار مخاطب به مرور با شما دوست می‌شود و اعتماد سازی شکل می‌گیرد.
بنابراین همیشه سعی کنید آموزنده‌ترین، معتبرترین، جذاب‌ترین و آگاهی‌دهنده‌ترین محتوا را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا به زودی این مخاطبان به مشتریان احتمالی شما تبدیل شوند.
2: انتشار کتاب

یکی از رایج‌ترین راه های جذب مشتری احتمالی انتشار کتاب است. متخصصان و حرفه‌ای‌ها با استفاده از این تکنیک مشتریان احتمالی تازه‌ای را جذب کسب و کار خود می‌کنند. یکی از روش‌های دیده شدن کسب وکارها در زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان احتمالی در راهروهای کتابفروشی یا فروشگاه‌های اینترنتی کتاب برای حل مشکلاتشان در پی کتاب می‌گردند. هنگامی که این مشتریان احتمالی کتابی از یک نویسنده پیدا کنند، درصد مشخصی از این افراد طرفدار این نویسنده می‌شوند و درصد مشخصی از این طرفداران نیز آنقدر پی گیر و نیازمند می‌شوند که به یک مشتری واقعی تبدیل شوند.
سعی کنید در حوزه فعالیت خود برای جلب نظر مخاطبان و اعتماد سازی، کتاب منتشر کنید و بعد نتیجه فوق‌العاده آن راببینید. وقتی شما در زمینه کاری خود کتابی منتشر می‌کنید مخاطب به این فکر می‌کند این فرد یا سازمان آنقدر در این زمینه دانش و علم دارد که اطلاعاتش را در اختیار عموم قرار می‌دهد و این کار باعث می‌شود مخاطب به شما اعتماد کند. لازم هم نیست که کتاب‌هایی که منتشر می‌کنید حتماً فیزیکی باشند شما می‌توانید با گرفتن اطلاعات مخاطب « ایمیل، شماره تماس و..» به او یک کتاب الکترونیکی در زمینه کاری‌تان هدیه بدهید.
3: برگزاری همایش و سخنرانی

افراد موفق و حرفه‌ای در زمینه کاری خود اعتماد به نفس بالایی دارند و در جلوی حضار حاضر می شوند و یک سخنرانی آموزنده ارائه می دهند.
وقتی که شما مدیر یک کسب و کار موفق هستید و در این زمینه دانش زیادی دارید چرا هر از گاهی یک سخنرانی به صورت حضوری یا مجازی برگزار نمی‌کنید؟ آیا می‌دانید برگزاری یک سخنرانی چقدر مخاطب ناآشنا با برندتان را جذب می‌کنید؟ آیا می‌دانید همان موقع که در حال برگزاری سخنرانی هستید چه تعداد مشتری احتمالی را جذب کسب و کار خود می‌کنید؟ اگر درباره موفقیت کسب و کارتان اطمینان دارید بیاید و یک سخنرانی جذاب برگزار کنید. مخاطب قطعا جذب شما و برندتان می‌شود و از این طریق اعتمادی بین او و شما شکل می گیرد.

4: مصاحبه با رسانه های گوناگون مثل مجلات و یا شبکه های تلویزیون ، رادیو و …

رسانه‌های گوناگون برای باقی ماندن در صحنه رقابت نیاز به تولید محتوا به صورت مداوم برای مخاطبین خود دارند. از زمانی که شروع به تولید محتوای جذاب و گیرا کردید دسترسی به رسانه‌های مربوطه در مورد فرصت‌های مصاحبه آسان‌تر می‌شود. اگر شما صاحب یک کسب و کار قوی هستید و سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارید رسانه‌ها قطعا برای مصاحبه به سراغ شما می‌آیند. با اعتماد به نفس کامل در مقابل رسانه حضور یابید و بعد از اتمام، خبر و محتوای مصاحبه خود را در وبسایتتان منتشر کنید پس از مدتی نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید. مصاحبه با رسانه‌های گوناگون اطمینان و اعتماد مخاطبان را چند برابر می‌کند و از این رو تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی راحت‌تر صورت می‌گیرد.
5: انتشار مقاله و محتوا برای دیگران
وقتی شما برای یک مدیر یا سازمان یا صاحب کسب و کار آنقدر بزرگ مقاله و محتوا بنویسد
قطعا ناشران و همکاران زیادی از اینکه شما مقاله‌ای برایشان بنویسید و نظراتتان را در اختیارشان قرار دهید به شدت استقبال خواهند کرد و این به اعتماد سازی و تبدیل مشتری احتمالی بسیار کمک خواهد کرد.

سخن آخر

افراد موفق و حرفه‌ای هرروزبه این فکر می کنند چه محتواهایی می‌تواند مخاطب را جذب کسب و کار و برندشان کنند. این افراد در استراتژی‌های سابق خود در جا نزده‌اند و در مسیر خود به سمت موفقیت راه‌های تازه‌ای را کشف کرده‌اند .

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۱۹۳

مقاله های مرتبط :
محصولات + همه محصولات
دوره کوچینگ پولسازی و فروش فانوس

دوره کوچینگ پولسازی و فروش فانوس

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی خود می‌باشد، فروش خودِ من از زمانی رشد کرد که در دوره‌های فروش شرکت نمودم. شما هم با همراهی من می‌توانید فروش خود را به طرز باورنکردنی توسعه دهید.

۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
دوره سخنوری و فن بیان

دوره سخنوری و فن بیان

داشتن فن بیان خوب مهارتی است که می تواند در تمامی لحظه های زندگی، شما را یاری کند. برای مثال در به دست آوردن شغلی ایده آل، ارتباط خوب با دیگران، محل کار با همکاران و در کسب و کار می تواند کمک کننده باشد. شاید برایتان عجیب باشد ولی هنوز هم عده ای هستند که به دلیل قرار نگرفتن در اجتماع و یا مشکلات رفتاری، در انتقال مفهوم و منظور خود به دیگران دچار مشکل می شوند. شرکت در دوره فن بیان در هلدینگ رشد ، یکی از موثر ترین راه های است که مهارت خوب صحبت کردن و سخنوری را بهبود می بخشد. یکی از دلایلی که آموزش فن بیان را پر رنگ و برجسته می کند، این […]

۴۹۰,۰۰۰ تومان
جشنواره دوره جامع کسب و کار

جشنواره دوره جامع کسب و کار

مخاطبان این دوره : افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی را به شغل اولشان تبدیل کنند، دوستانی که می خواهند از داخل خانه یا هنگام سفر بتوانند کسب درآمد کنند، افرادی که به دنبال آزادی زمان و درآمدهای عالی هستند.

۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان
دوره ستارگان  استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها

دوره ستارگان استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها

چرا باید در دوره ستارگان استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها شرکت کنیم ؟ اگر رقیبان شما خدمات و محصولات بدتری دارند ولی از شما موفق ترند اگر رقیبانی قوی تر از خودتان دارید و نمی دانید چگونه باید برآن ها غلبه کنید اگر می خواهید یک استراتژی قوی برای کسب و کار خود تدوین کنید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید اگر می خواهید یک برنامه استراتژیک برای پیروزی بر رقیبان طراحی کنید اگر می خواهید کسب و کار خود را رشد دهید و به اهداف خود در کسب وکار برسید اگر می خواهید تصمیم های شفاف و دقیق در مورد نحوه رقابت با دیگران بگیرید اگر شکست می خورید با وجود اینکه بهترین محصول و […]

۱۲۰,۰۰۰ تومان
الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل

الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل

الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل یک دوره خودشناسی کاملا علمی کاربردی درروانشناسی است.از آنجای که هر نوع تغییری ،هر رشدی ، هر نوعپیشرفتی ، از خود انسان شروع می شو د .اول باید خودتانشروع کنید و خودتان را بشناسید افلاتون میگوید: اول از چیزی خودت رابشناس . این خودشناسی اینقدر مهمه که هم در دین و هم درعرفان و هم در فرهنگ بهش سفارش فراوانی شده است تا جایی که، مولا امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) میفرمایند : من عرف نفسی ،فقد عرف ربی هرکس خودش را شناخت پروردگار خویش را شناخته است . از طرف دیگر ما معتقدیم که خداوند در درون ما گنجی قرار داده است که این گنج قدرت بسیار زیادی به ما می بخشد […]

۵۹۰,۰۰۰ تومان
دوره جامع ستارگان اینستاگرام

دوره جامع ستارگان اینستاگرام

چرا باید الان در این دوره شرکت کنید؟ با استفاده از دوره جامع ستارگان اینستاگرام می‌تونید در کوتاه‌ترین زمان ، یک کسب‌وکار مستقل راه‌اندازی کنید و از آن کسب درآمد فوق العاده داشته باشید. و با داشتن یک اکانت اینستاگرام قدرتمند، می‌تونید هزاران مخاطب هدفمند را به کسب‌وکار خودتون جذب کنید، و با آن‌ها در تعامل باشید، اطمینان آن‌ها را جلب کنید و با بکارگیری راههای کسب درآمد از اینستاگرام، از آن درآمد کسب کنید. بدون اغراق اینستاگرام در بازار ایران معجزه می‌کنه. کسانی که در حال حاضر از اینستاگرام استفاده می‌کنند و درست بازاریابی می‌کنند، درآمد ۱۰ میلیون به بالا و گاهی بیشتر از ۱ میلیارد در ماه را تجربه می‌کنند. هر لحظه که از ورود به بازار پر […]

۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.