یک واقعیت خیلی مهم شما اگر نتوانید مشتریان احتمالی را جذب کنید کسب و کار شما رشد نخواهد کرد.
خوب به چه فردی می گویند مشتری احتمالی ؟
مشتری احتمالی (Prospect) به مخاطب یا افراد واجد شرایط و علاقمندی گفته میشوند که برای شما و خدمات تان و یا محصول تان ارزش قایل اند و پس از مشاهده محصولات و خدمات شما در فضای اینترنت میل به خرید محصولات و خدمات شما در آنها پیدا می شود. به بیان دیگر مشتری احتمالی ، احتمال اینکه به مشتری واقعی تبدیل بشود را دارد زیرا در خود نسبت به خدمات و محصولات شما احساس نیاز پیدا کرده است ولی در حال حاضر از شما چیزی را خریداری نکرده است.
بگذارید با یک مثال عبارت مشتری احتمالی را برای شما قدری باز کنیم. به عنوان مثال شما اگر افزایش درآمد از اینستاگرام را در گوگل سرچ کنید دوره ستارگان اینستاگرام را می بینید که اطلاعات کاملی راجب درآمد زایی در اینستاگرام را توضیح داده است شما را علاقمند و درگیر این دوره می کند ولی هنوز این دوره را خریداری نکرده اید
الان که با مفهوم مشتری احتمالی آشنا شده اید برویم سراغ 5 کاری که باید انجام دهیم تا مشتری احتمالی را به خریدار تبدیل کنیم
فروشندگان حرفه ای چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا همیشه مشتریان احتمالی را جذب کسب و کار خود میکنند؟
این گونه افراد، یاد گرفتهاند که کارهای تاثیرگذار انجام بدهند. یاد گرفتهاند که چگونه محتوای جذاب تولید کنند و مخاطب را به کسب و کارشان جذب کنند.
بنابراین اولین و چالش برانگیزترین مرحله، تولید محتوای جذاب و اثرگذار است.
محتوای جذاب و اثر گذار چیست؟ محتوایی که برای مخاطبان چنان جذاب و گیرا باشد که با دیگران به اشتراک بگذارند و به دیگران توصیه کنند که این محتوای جذاب برای شما فوقالعاده ارزشمند است.
نکاتی که در این مقاله قرار است به شما آموزش دهیم فوق العاده کاربردی است به شرطی که اجرا کنید
1: دادن آموزش رایگان و ارزشمند
این نکته بسیار مهمی است. مخاطب در صورتی به شما اعتماد میکند که برای نیازهایش آموزش های رایگان و ارزشمندی را دریافت کنند. با این کار مخاطب به مرور با شما دوست میشود و اعتماد سازی شکل میگیرد.
بنابراین همیشه سعی کنید آموزندهترین، معتبرترین، جذابترین و آگاهیدهندهترین محتوا را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا به زودی این مخاطبان به مشتریان احتمالی شما تبدیل شوند.
2: انتشار کتاب
یکی از رایجترین راه های جذب مشتری احتمالی انتشار کتاب است. متخصصان و حرفهایها با استفاده از این تکنیک مشتریان احتمالی تازهای را جذب کسب و کار خود میکنند. یکی از روشهای دیده شدن کسب وکارها در زمانی اتفاق میافتد که مشتریان احتمالی در راهروهای کتابفروشی یا فروشگاههای اینترنتی کتاب برای حل مشکلاتشان در پی کتاب میگردند. هنگامی که این مشتریان احتمالی کتابی از یک نویسنده پیدا کنند، درصد مشخصی از این افراد طرفدار این نویسنده میشوند و درصد مشخصی از این طرفداران نیز آنقدر پی گیر و نیازمند میشوند که به یک مشتری واقعی تبدیل شوند.
سعی کنید در حوزه فعالیت خود برای جلب نظر مخاطبان و اعتماد سازی، کتاب منتشر کنید و بعد نتیجه فوقالعاده آن راببینید. وقتی شما در زمینه کاری خود کتابی منتشر میکنید مخاطب به این فکر میکند این فرد یا سازمان آنقدر در این زمینه دانش و علم دارد که اطلاعاتش را در اختیار عموم قرار میدهد و این کار باعث میشود مخاطب به شما اعتماد کند. لازم هم نیست که کتابهایی که منتشر میکنید حتماً فیزیکی باشند شما میتوانید با گرفتن اطلاعات مخاطب « ایمیل، شماره تماس و..» به او یک کتاب الکترونیکی در زمینه کاریتان هدیه بدهید.
3: برگزاری همایش و سخنرانی
افراد موفق و حرفهای در زمینه کاری خود اعتماد به نفس بالایی دارند و در جلوی حضار حاضر می شوند و یک سخنرانی آموزنده ارائه می دهند.
وقتی که شما مدیر یک کسب و کار موفق هستید و در این زمینه دانش زیادی دارید چرا هر از گاهی یک سخنرانی به صورت حضوری یا مجازی برگزار نمیکنید؟ آیا میدانید برگزاری یک سخنرانی چقدر مخاطب ناآشنا با برندتان را جذب میکنید؟ آیا میدانید همان موقع که در حال برگزاری سخنرانی هستید چه تعداد مشتری احتمالی را جذب کسب و کار خود میکنید؟ اگر درباره موفقیت کسب و کارتان اطمینان دارید بیاید و یک سخنرانی جذاب برگزار کنید. مخاطب قطعا جذب شما و برندتان میشود و از این طریق اعتمادی بین او و شما شکل می گیرد.
4: مصاحبه با رسانه های گوناگون مثل مجلات و یا شبکه های تلویزیون ، رادیو و …
رسانههای گوناگون برای باقی ماندن در صحنه رقابت نیاز به تولید محتوا به صورت مداوم برای مخاطبین خود دارند. از زمانی که شروع به تولید محتوای جذاب و گیرا کردید دسترسی به رسانههای مربوطه در مورد فرصتهای مصاحبه آسانتر میشود. اگر شما صاحب یک کسب و کار قوی هستید و سالهای زیادی در این حوزه فعالیت دارید رسانهها قطعا برای مصاحبه به سراغ شما میآیند. با اعتماد به نفس کامل در مقابل رسانه حضور یابید و بعد از اتمام، خبر و محتوای مصاحبه خود را در وبسایتتان منتشر کنید پس از مدتی نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید. مصاحبه با رسانههای گوناگون اطمینان و اعتماد مخاطبان را چند برابر میکند و از این رو تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی راحتتر صورت میگیرد.
5: انتشار مقاله و محتوا برای دیگران
وقتی شما برای یک مدیر یا سازمان یا صاحب کسب و کار آنقدر بزرگ مقاله و محتوا بنویسد
قطعا ناشران و همکاران زیادی از اینکه شما مقالهای برایشان بنویسید و نظراتتان را در اختیارشان قرار دهید به شدت استقبال خواهند کرد و این به اعتماد سازی و تبدیل مشتری احتمالی بسیار کمک خواهد کرد.
سخن آخر
افراد موفق و حرفهای هرروزبه این فکر می کنند چه محتواهایی میتواند مخاطب را جذب کسب و کار و برندشان کنند. این افراد در استراتژیهای سابق خود در جا نزدهاند و در مسیر خود به سمت موفقیت راههای تازهای را کشف کردهاند .