۲۰ نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق

۲۰ نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق

20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق که به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را به عنوان صاحب مشاغل ، مدیر یا کارمندی که به دنبال راه های جدیدی برای توسعه کسب و کار خود هستید ، توسعه دهید.

1. اشتیاق

آیا علاقه ای به کاری که انجام می دهید دارید؟ اگر نه ، چرا که نه؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا از شغل خود هیجان زده شوید و این اشتیاق را هر روز با خود به محل کار ببرید؟ آیا دیگران متوجه علاقه شما به کار شما می شوند؟ آیا می توانید اشتیاق خود را در طول زمان حفظ کنید؟

وقتی مردم کاری را که دوست دارند انجام می دهند ، دیگر تماس نمی گیرند زیرا سرگرم کننده است. اگر فردی به صدای قلب خود گوش دهد ، منابع درونی انرژی مثبت خود را پیدا می کند ، بنابراین نتیجه این می شود که شما کار خود را بر اساس میل خود خلق می کنید و دیدگاه شما نسبت به کار از اشتیاق و کارکنان شما نشأت می گیرد و کار را به سمت دیگری سوق می دهید.

(20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

2. مردم

چه افرادی برای شما و یا با شما کار می کنند؟ چه جور آدمی هستی آیا مشتریان شما افراد شایسته ای هستند؟ آیا آنها را انتخاب کرده و به آنها خدمت می کنید؟ آیا با مشتریان و کارکنان رابطه طولانی مدت دارید؟

افراد خوب نیز کارکنان خوبی می شوند ، بنابراین شرکت با کارکنان خوب ، مشتریان خوبی به دست می آورد.

آموزش و پرورش صحیح کارکنان خوب نتیجه مستقیم میل و اشتیاق است. علاقه به کار باعث وفاداری کارکنان می شود. کارکنان وفادار محصولات بهتری تولید می کنند و خدمات بیشتری ارائه می دهند. خدمات و محصول خوب همچنین مشتریان بهتری را جذب می کند ، و مشتریان بهتر وفادار هستند و در نهایت ارزش کار را افزایش می دهند.

 

3. دموکراسی

همه دوست دارند دیگران او را بشناسند. آیا با مشتریان مانند دوستان خود رفتار می کنید؟ آیا نام آنها را می دانید؟ اسامی اعضای خانواده آنها چطور؟ آیا می دانید چه سرگرمی برای آنها جالب است؟ آیا روابط نزدیکی با همکاران و مشتریان دارید؟ آیا تلاشهای شما در این زمینه یک جامعه صمیمی ایجاد کرده است؟

به همین ترتیب ، همه ما خریدهایی را تجربه کرده ایم که در آن خود را به عنوان یک دوست تصور می کنیم ، نه به عنوان منبع درآمد فروشگاه. رابطه خوب با مشتری چنین تجربه ای را ایجاد می کند و مشتری در مورد این تجربه با دوستان ، خانواده و همکاران صحبت خواهد کرد.

(20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

4. محصول (20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

آیا به کیفیتی که می سازید اهمیت می دهید؟ شما چه خدمتی ارائه می دهید؟ چطوری این کار را انجام میدهی؟ آیا محصول شما ، شما را به دنیا معرفی می کند؟ آیا می توانید فضایی ایجاد کنید که محصول شما همیشه در اولویت باشد؟

یک محصول خوب گاهی اوقات منجر به نادیده گرفتن سایر اصول می شود.

5. دقیقاً تصمیم بگیرید که چه می خواهید

شما باید در مورد آنچه از شغل و کسب و کار خود می خواهید روشن باشید. در هر مرحله از زندگی کاری خود ، باید در مورد آنچه و چرا انجام می دهید ، شفاف باشید. کارآفرینان موفق بسیار هدفمند هستند ، دقیقاً می دانند چه می خواهند و هر روز برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. هرچه بیشتر در مورد اهداف خود و نحوه دستیابی به آنها فکر کنید ، عملکرد شما بهتر است ، تأثیرگذارتر خواهید بود.

20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق
20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق

6. یکی را انتخاب کنید که بیشتر مناسب شماست

برای شروع یک تجارت موفق ، باید بین شخصیت شما و نوع کاری که می خواهید در آن مشارکت داشته باشید هماهنگی زیادی وجود داشته باشد. رالف والدو امرسون می گوید: “بدون اشتیاق ، هیچ چیز کار نمی کند.” به یاد داشته باشید که اگر کاری را انجام دهید که واقعاً دوست دارید ، همیشه موفق خواهید بود.

 

7. قبل از شروع یک طرح تجاری را طراحی و پیاده سازی کنید

بسیاری از کارآفرینان موفق هفته ها یا حتی ماهها قبل از شروع مشاغل خود زمان زیادی را جهت برنامه ریزی کسب و کار خود را صرف می کنند. نکته خوب در مورد طرح کسب و کار این است که شما را مجبور می کند تا تمام قسمت های تجارت را زیر نظر بگیرید. دو قانون وجود دارد که می تواند زندگی کاری شما را نجات دهد. قانون اول: همه چیز دو برابر بیشتر از آنچه فکر می کنید هزینه دارد. قانون دوم: همه چیز سه برابر بیشتر از آنچه شما برآورد می کنید طول می کشد. شما از برنامه های کاری به عنوان قطب نما در دریاهای آشفته آینده خود استفاده خواهید کرد.

 

8. پول مورد نیاز خود را بدست آورید

راه اندازی یک کسب و کار به پول زیادی نیاز دارد. اگر پول شما تمام شود ، شغل شما ممکن است یک شبه سقوط کند. بهترین سیاست برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق ، راه اندازی کسب و کار کوچک است. فروش قوی داشته باشید و با سرمایه گذاری مجدد سود ، تجارت خود را توسعه دهید. به این دلیل “کند اعتماد به نفس” نامیده می شود که سرعت رشد شما کندتر است ، اما رشد شما بر اساس کار سخت و جریان نقدینگی ثابت است. همیشه مراقب باشید چقدر پول دارید و چقدر پول نیاز دارید. هرگز اجازه ندهید پول تمام شود.

 

9. از هر لحظه از وقت خود استفاده کنید

زمان شما ارزشمندترین دارایی شماست و تنها چیزی است که واقعاً برای فروش به آن نیاز دارید. در کل از هشتاد تا بیست قانون استفاده کنید. در این قانون ، هشتاد درصد نتایج شما از بیست درصد فعالیت های شما به دست می آید. بیایید همیشه روی 20 درصد فعالیتهایی که باعث موفقیت شما می شود کار کنید. مهمترین وظیفه شما این است که مهمترین کار را انتخاب کرده و آن را انجام دهید.

 

10. همیشه هدف کسب و کار خود را به خاطر بسپارید

هدف از کسب و کار کسب سود است ؛ البته هدف اصلی آن ایجاد و حفظ مشتری است. سوالات کلیدی در مورد استراتژی کسب و کار عبارتند از:

واقعا چه شغلی دارید؟
نظر شما در مورد شغل شما چیست؟
مردم چگونه در مورد تجارت شما صحبت می کنند؟
هر چه به این سوالات واضح تر نگاه کنید و به آنها پاسخ دهید ، تصمیمات شما بهتر خواهد بود و کسب و کار شما در کوتاه مدت و بلند مدت موفق تر خواهد بود.

 

11. تمام تلاش خود را برای اطمینان از موفقیت کسب و کار خود انجام دهید

اولین شرط این است که محصول یا خدمات شما کاملاً با نیازها و نیازهای بازار فعلی مطابقت داشته باشد. دومین شرط این است که قبل از شروع یک کسب و کار ، یک طرح تجاری کامل تهیه کنید. سوم ، قبل از شروع فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی خود ، تجزیه و تحلیل کامل بازار را انجام دهید. چهارم: بودجه مناسب ایجاد کنید ، برای هر تومان حساب ایجاد کنید. پول برای تجارت مانند اکسیژن برای مغز است.(20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

 

12. از اصل “راهرو” استفاده کنید

یکی از ویژگی های کارآفرینان موفق این است که آنها از شروع کسب و کار خود بدون هیچ گونه تضمینی برای موفقیت نمی ترسند. اما از طرف دیگر ، افراد ناموفق هنوز منتظر شروع همه چیز قبل از شروع یک تجارت جدید هستند. هنگامی که کارآفرینان موفق کسب و کار خود را شروع کردند ، راهی را که کریدور نامیده می شد ، طی کردند. ارسون سوئیت مارتین می گوید: “دو کلید موفقیت در کسب و کار عبارتند از شروع کار و تسلیم نشدن.”

 

13. تمرکز بر پنج “میم” بازاریابی

پنج جزء برای بازاریابی موفق وجود دارد که با حروف “میم” شروع می شود. تغییر یکی از آنها می تواند فروش شما را افزایش دهد. این پنج جزء عبارتند از:

1. محصول: دقیقاً چه محصول یا خدمتی را ارائه می دهید؟
2. مبلغ: چه مبلغی برای محصول یا خدمات خود دریافت می کنید و آیا این مقدار مناسب است؟
3. مکان: این جایی است که شما محصول یا خدمات خود را می فروشید.
4. مقدمه: چگونه محصول خود را تبلیغ و به بازار عرضه می کنید؟
5. موقعیت یابی: نظر مشتری در مورد محصول یا خدمات شما چیست؟

اگر فروش شما به اندازه کافی بالا نیست ، برگردید و این عوامل را یکی پس از دیگری مرور کنید.

 

14. از هفت راز موفقیت استفاده کنید

1. دقیقاً آنچه را که می خواهید بنویسید و هر روز صبح و هر شب آن را مرور کنید.
2. برای رسیدن به هدفتان قیمت تعیین کنید و آن قیمت را بپردازید.
3. مسئولیت کامل زندگی و آنچه هستید یا خواهید بود را بر عهده بگیرید.
4. 100٪ به موفقیت خود وفادار باشید. پله های پشت سر خود را بشکنید تا هرگز به عقب نشینی فکر نکنید.
5. آماده باشید که بسیار سخت کار کنید و همیشه بیشتر برای پولی که به دست می آورید کار کنید. این کلید موفقیت در تجارت شما است.
6. از زمان خود به درستی در هر دقیقه ، هر ساعت ، هر روز استفاده کنید. تنها چیزی که باید بفروشید زمان شماست.
7. با قاطعیت و پشتکار از برنامه های خود حمایت کنید و تصمیمی محکم بگیرید که هرگز کمکی نمی کند

15. به دنیای واقعی اعتقاد نداشته باشید

این دنیای واقعی مانند یک مکان ناامید کننده برای زندگی است. جایی است که ایده های جدید ، رویکردهای ناآشنا و مفاهیم ناآشنا همیشه از بین می روند. در واقع ، اگر پوسته این جهان را بکشید ، خواهید دید که زندگی مردم دنیای واقعی مملو از بدبینی و یأس است. آنها انتظار دارند مفاهیم جدید شکست بخورند. آنها فکر می کنند جامعه هیچ توانایی و آمادگی برای تغییر ندارد!

اما هرگز نباید آنها را باور کرد. این جهان ممکن است برای آنها واقعی باشد ، اما این بدان معنا نیست که شما باید در دنیای آنها زندگی کنید.

دنیای واقعی یک مکان نیست. بهانه ای وجود دارد. این بهانه ای است برای تلاش نکردن. بنابراین باید از آن اجتناب کنید.

 

16. درس گرفتن از اشتباهات گذشته اغراق آمیز است!

یکی از توهمات این است که شما باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید. اما در واقع چه چیزی باعث اشتباه می شود؟ !!

شما می توانید دریابید که دیگر چه کارهایی را نباید انجام دهید. اما این ارزش چیست؟ زیرا هنوز نمی دانید در مرحله بعد چه باید بکنید.

برخلاف این مفهوم ، از موفقیت خود درس بگیرید. موفقیت واقعاً شما را مسلح می کند. وقتی چیزی کار می کند ، می دانید چه چیزی کار می کند و می توانید آن را تکرار کنید. دفعه بعد این کار را حتی بهتر انجام دهید.

موفقیت ، تجربه پیروزی است. همانطور که تکامل (در طبیعت) شکست های گذشته را به تعویق نمی اندازد و همیشه بر اساس آنچه موثر و موفق بوده است است ، شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

 

17. برنامه ریزی حدس و گمان است

برنامه ریزی تجاری بلند مدت یک کار فانتزی است مگر اینکه شما فالگیر باشید!

عوامل زیادی مانند شرایط بازار ، رقبا ، مشتریان ، وضعیت اقتصادی و … وجود دارند که کنترل اوضاع را در دست می گیرند. هنگام نوشتن یک برنامه ، احساس می کنید که عوامل غیرقابل کنترل را آموخته اید.

ابتدا ، برنامه های تجاری خود را به عنوان مفروضات تجاری ، برنامه های مالی را به عنوان مفروضات مالی و برنامه های استراتژیک را مفروضات استراتژیک در نظر بگیرید. سپس می توانید دیگر نگران آنها نباشید. این حدس ها دیگر ارزش استرس و اضطراب را ندارند.

البته ، این بدان معنا نیست که ما نباید به آینده یا چگونگی غلبه بر موانع پیش رو فکر کنیم. بلکه تأکید بر اقدامات بداهه است. باید بتوانید بداهه پردازی کنید. شما باید بتوانید از فرصت های ارائه شده در طول مسیر استفاده کنید.

کار بدون برنامه می تواند دلهره آور باشد. اما رعایت کورکورانه برنامه ای که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد ، ترسناک تر است.

 

18. چرا رشد می کند؟

در بیشتر موارد ، این ذهنیت این است که هرچه شرکت بزرگتر و تعداد کارکنان بیشتر باشد ، کارآمدتر ، حرفه ای تر و قدرتمندتر به نظر می رسد. چرا این چنین است؟ رابطه بین رشد و تجارت چیست؟ چرا همیشه هدف این است که یک شرکت را چاق کنیم؟!

نیازی به حدس و گمان در مورد اندازه یک سازمان نیست. اندازه مناسب برای کسب و کار شما می تواند پنج کارمند یا دویست نفر یا حتی فقط شما و یک لپ تاپ باشد!

بنابراین به آرامی رشد کنید و ببینید چه چیزی درست است. زیرا اشتغال زود هنگام عامل مرگ بسیاری از سازمان ها است. جلوگیری از رشد بیش از حد ؛ زیرا اندازه مناسب برای کسب و کار شما را از بین می برد.(20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

نباید فراموش کرد که چاق کردن یک سازمان نه تنها تعداد کارکنان را افزایش می دهد ، بلکه هزینه های سازمان ، اجاره ، زیرساخت های فناوری اطلاعات ، مبلمان و غیره را نیز افزایش می دهد که باعث پیچیدگی و مدیریت بیشتر تجارت شما می شود. سخت تر و محکم تر خواهد بود

بنابراین نترسید که یکی از اهداف یک تجارت کوچک است. همه کسانی که یک تجارت پایدار و سودآور ، کوچک یا بزرگ را اداره می کنند ، باید به آن افتخار کنند.

 

19. اعتیاد به کار

برخی از فرهنگ ها اعتیاد به کار را ترویج می کنند. ما شنیده ایم افرادی که شبها سخت کار می کنند. افرادی که تا دیروقت بیدار هستند و در دفتر خود می خوابند. این فرهنگ ها این افتخار را دارند که خود را به خاطر پروژه بکشند. گرچه کار زیاد یعنی نه !!

معتادان به کار بیشتر یک مشکل هستند تا یک حل کننده مشکل. چنین کار سختی دوام چندانی ندارد. هنگامی که فرسودگی شغلی رخ می دهد ، این کار بیشتر اتفاق می افتد.

اگر همه چیز کار شماست ، بعید است بتوانید قضاوت درستی انجام دهید. در این صورت ارزش ها و تصمیمات شما گمراه می شود. دیگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی به تلاش بیشتری نیاز دارد و چه چیزی نیاز ندارد. شما آنقدر خسته می شوید که هیچ کس نمی تواند حتی با خستگی تصمیمات درست را بگیرد.

معتادان قهرمان نیستند. آنها از روز خود استفاده نمی کنند ، فقط وقت خود را هدر می دهند. قهرمان واقعی کسی است که به موقع به خانه برود. زیرا راهی سریعتر برای انجام به موقع کارها پیدا کرده است.

 

20. کارآفرینی کافی است

کلمه تجارت را کنار بگذارید. استفاده از این کلمه اشباع شده است. انگار فقط برای چند نفر بود. همه باید تشویق شوند تا تجارت خود را شروع کنند ، نه فقط یک نژاد کمیاب از افرادی که ذاتاً مبتکر هستند.

بهتر است به جای کلمه شگفت انگیز “کارآفرینی” از چیزی نزدیک به واقعیت استفاده کنید و این افراد را به جای کارآفرینان مبتکر نامید.

هرکسی که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کند یک مبتدی است. برای این کار ، نیازی به مدرک MBA ، مدرک دانشگاهی ، لباس رسمی ، کیف دستی یا ریسک کردن ندارید. شما فقط به یکی نیاز دارید(20 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق)

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۱۸۹

مقاله های مرتبط :
محصولات + همه محصولات
دوره کوچینگ پولسازی و فروش فانوس

دوره کوچینگ پولسازی و فروش فانوس

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی خود می‌باشد، فروش خودِ من از زمانی رشد کرد که در دوره‌های فروش شرکت نمودم. شما هم با همراهی من می‌توانید فروش خود را به طرز باورنکردنی توسعه دهید.

۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
دوره سخنوری و فن بیان

دوره سخنوری و فن بیان

داشتن فن بیان خوب مهارتی است که می تواند در تمامی لحظه های زندگی، شما را یاری کند. برای مثال در به دست آوردن شغلی ایده آل، ارتباط خوب با دیگران، محل کار با همکاران و در کسب و کار می تواند کمک کننده باشد. شاید برایتان عجیب باشد ولی هنوز هم عده ای هستند که به دلیل قرار نگرفتن در اجتماع و یا مشکلات رفتاری، در انتقال مفهوم و منظور خود به دیگران دچار مشکل می شوند. شرکت در دوره فن بیان در هلدینگ رشد ، یکی از موثر ترین راه های است که مهارت خوب صحبت کردن و سخنوری را بهبود می بخشد. یکی از دلایلی که آموزش فن بیان را پر رنگ و برجسته می کند، این […]

۴۹۰,۰۰۰ تومان
جشنواره دوره جامع کسب و کار

جشنواره دوره جامع کسب و کار

مخاطبان این دوره : افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی را به شغل اولشان تبدیل کنند، دوستانی که می خواهند از داخل خانه یا هنگام سفر بتوانند کسب درآمد کنند، افرادی که به دنبال آزادی زمان و درآمدهای عالی هستند.

۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان
دوره ستارگان  استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها

دوره ستارگان استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها

چرا باید در دوره ستارگان استراتژی کسب و کار و استارتاپ ها شرکت کنیم ؟ اگر رقیبان شما خدمات و محصولات بدتری دارند ولی از شما موفق ترند اگر رقیبانی قوی تر از خودتان دارید و نمی دانید چگونه باید برآن ها غلبه کنید اگر می خواهید یک استراتژی قوی برای کسب و کار خود تدوین کنید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید اگر می خواهید یک برنامه استراتژیک برای پیروزی بر رقیبان طراحی کنید اگر می خواهید کسب و کار خود را رشد دهید و به اهداف خود در کسب وکار برسید اگر می خواهید تصمیم های شفاف و دقیق در مورد نحوه رقابت با دیگران بگیرید اگر شکست می خورید با وجود اینکه بهترین محصول و […]

۱۲۰,۰۰۰ تومان
الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل

الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل

الفبای زندگی یا تحلیل رفتار متقابل یک دوره خودشناسی کاملا علمی کاربردی درروانشناسی است.از آنجای که هر نوع تغییری ،هر رشدی ، هر نوعپیشرفتی ، از خود انسان شروع می شو د .اول باید خودتانشروع کنید و خودتان را بشناسید افلاتون میگوید: اول از چیزی خودت رابشناس . این خودشناسی اینقدر مهمه که هم در دین و هم درعرفان و هم در فرهنگ بهش سفارش فراوانی شده است تا جایی که، مولا امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) میفرمایند : من عرف نفسی ،فقد عرف ربی هرکس خودش را شناخت پروردگار خویش را شناخته است . از طرف دیگر ما معتقدیم که خداوند در درون ما گنجی قرار داده است که این گنج قدرت بسیار زیادی به ما می بخشد […]

۵۹۰,۰۰۰ تومان
دوره جامع ستارگان اینستاگرام

دوره جامع ستارگان اینستاگرام

چرا باید الان در این دوره شرکت کنید؟ با استفاده از دوره جامع ستارگان اینستاگرام می‌تونید در کوتاه‌ترین زمان ، یک کسب‌وکار مستقل راه‌اندازی کنید و از آن کسب درآمد فوق العاده داشته باشید. و با داشتن یک اکانت اینستاگرام قدرتمند، می‌تونید هزاران مخاطب هدفمند را به کسب‌وکار خودتون جذب کنید، و با آن‌ها در تعامل باشید، اطمینان آن‌ها را جلب کنید و با بکارگیری راههای کسب درآمد از اینستاگرام، از آن درآمد کسب کنید. بدون اغراق اینستاگرام در بازار ایران معجزه می‌کنه. کسانی که در حال حاضر از اینستاگرام استفاده می‌کنند و درست بازاریابی می‌کنند، درآمد ۱۰ میلیون به بالا و گاهی بیشتر از ۱ میلیارد در ماه را تجربه می‌کنند. هر لحظه که از ورود به بازار پر […]

۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.