(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)وقتی می گوییم رهبران ساخته می شوند ، نه متولد ،
می دانیم که یکی از مهمترین ویژگی هایی ، که شما را در مسیر سریع قرار می دهد
یا شما را در خط مقدم قرار می دهد ،
توانایی شما در ساختن تیمی از قهرمانان است.
توانایی متحد کردن گروهی از مردان و زنان که می توانند
با هم هماهنگ کار کرده و کارهای بزرگ انجام دهند.
در اینجا هفت نکته کلیدی برای توسعه تیم وجود دارد:
1. مربیگری و رهبری شفاف
همه می دانند چه کسی تصمیم می گیرد.
یک مربی وجود دارد و همه می دانند چه کسی رئیس است.
رهبران برنده ،افراد مناسب را دور خود جمع می کنند.
شما می توانید کیفیت رهبر یک شرکت را بر اساس کیفیت
افرادی که او در اطراف خود جمع کرده است قضاوت کنید.
رهبران قوی همیشه افرادی را انتخاب می کنند که از خودشان بهتر هستند.
رهبران ضعیف افرادی را انتخاب می کنند که از خود ضعیف تر هستند.
2. تأکید عمیق بر توسعه و آموزش مردم
برای ایجاد تیم برنده ، باید بر ارتباط ، ایجاد انگیزه ،
تشویق ، آموزش و بهبود مهارت ها و توانایی های افراد خود تمرکز کنید.
3. تأکید شدید بر برنامه ریزی
این کلید اصلی به معنای دانستن حقایق است.
هارولد جنین در کتاب فوق العاده خود در زمینه مدیریت می نویسد:
“حقایق کلید هستند.” به حقایق فرضی ، حقایقی
که امیدوارید وجود داشته باشند و حقایق احتمالی بسنده نکنید.
فقط از حقیقت واقعی خوشحال باشید. جنین می نویسد
که واقعیت ها دروغ نیستند و توانایی برنامه ریزی خوب بستگی
به آگاهی بازار دارد. اگر به یک تیم موفق یا یک ژنرال پیروز نگاه کنید ،
خواهید دید که این هوش مردم آنها در مبارزات و نبردهای بزرگ است
که منجر به پیروزی می شود. آنها اطلاعات دقیقی به دست می آورند
و آن را در برنامه ریزی خود لحاظ می کنند.
همچنین برنامه های پشتیبان و جایگزین ارائه دهید.
یکی از ویژگی های بارز همه ژنرال های بزرگ این است
که وقتی به میدان جنگ می روند ، همیشه از خود می پرسند
که اگر مجبور به عقب نشینی شوند چه باید بکنند.
(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)
در نبرد واترلو ، ولینگتون در صورت شکست و مجبور به عقب نشینی
شد اگرچه او تقریباً در روز جنگ شکست خورد ،
اما هرگز از این نیروهای ذخیره استفاده نکرد. اگر او این کار را می کرد ،
شانس بیشتری برای پیروزی در ساعات اولیه روز داشت و اینقدر به شکست نزدیک نمی شد.
اما یک ژنرال خوب همیشه یک برنامه پشتیبان برای بدترین وضعیت ممکن دارد.
یک رهبر که بدون فکر کردن در مورد مشکلات احتمالی برنامه را اجرا می کند ،
بدون شک یک اشتباه تجاری وحشتناک مرتکب می شود.
4. انتخاب مسئولیت های مناسب
به عنوان یک رهبر ، شما باید افراد مناسب را استخدام کرده
و مسئولیت ها را به آنها واگذار کنید تا بتوانند تا آنجا که ممکن است
به سازمان کمک کنند. اگر آنها توانایی مالی ندارند ، وظایف دیگری را به آنها بسپارید
و بر این اساس آنها را بین موقعیت های مختلف بچرخانید تا شغلی را پیدا کنید که بتواند
ارزشمندترین پشتیبانی را برای سازمان ارائه دهد.
5. آگاهی از نحوه اخراج افراد اشتباه
اگر افرادی که انتخاب می کنید نمی توانند به سازمان کمک کنند ،
باید از شر آنها خلاص شوید. زیرا هرچه بیشتر افراد اشتباه را در سازمان خود نگه دارید ،
بیشتر به عنوان یک رهبر اشتباه در نظر گرفته خواهید شد.
این پایان داستان نیست ، اما شما این پیام را به دیگران منتقل می کنید
که بی کفایتی در سازمان پاداش دارد و این پاداش امنیت شغلی است.
این وضعیت به دیگران انگیزه می دهد و آنها را وادار می کند تا کمتر از توان خود به سازمان کمک کنند.
6. روابط بهتر
یکی از بزرگترین نقاط ضعف هر سازمان روابط ضعیف است.
اطلاعات کافی در بخش های مختلف وجود ندارد.
تیم های اصلی به روابط خوبی احتیاج دارند تا کارکنان آنها بتوانند
به سرعت از هر قسمتی از سازمان که می خواهند اطلاعات دریافت کنند.
7. تعهد به تعالی
تعهد به برتری تنها چیزی است که واقعاً به افراد انگیزه می دهد.
این میل به کمال ، آنها را صبح با هیجان و فداکاری از خانه بیرون می کند.
به همین دلیل رهبران همیشه در مورد پیروزی ، موفقیت
و بهتر شدن از دیگران صحبت می کنند.
(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)
آنچه رهبران باید بدانند(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)
1- مدیر و کارمند باید در مورد مهمترین و مهمترین هدف به توافق برسند.
2- برخی از مدیران ، صرف نظر از روابط کاری کارکنان ، ایده خوبی است
که یک روز در سال را برای آشنایی با کارکنان و
تعیین نیازهای واحد در سال آینده اختصاص دهند.
3- مدیر باید بداند که وظیفه او کمک به کارکنان در رسیدن به اهداف است.
او باید به خاطر داشته باشد که وظیفه او کسب درآمد
بیشتر و ارتقاء واحد یا سازمان کاری است.
4- ایجاد رابطه بین مدیر و کارکنان باید منجر به حل مشکلات شود.
اگر کارکنان مدیر نتیجه ارتباط را مقصر بدانند ،
مدیر در کار خود موفق نخواهد شد.(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)
5- شفاف سازی و توضیح هدف نهایی و ارزیابی آن بر عهده مدیر است.
او باید در مورد آن با کارکنان صحبت کند
و مطمئن شود که کارکنان منظور او را درک کرده اند.
6- در کوتاه مدت ، سیستم رتبه بندی برخی افراد را تشویق می کند
تا سخت کار کنند. اما این سیستم دیگران را تشویق می کند
که فعالانه یا منفعلانه در کار دیگران دخالت کنند.
7- مدیر باید بداند که ملاقات دو طرفه بین مدیر و کارمند حق کارمند است
و مدیر نباید مزاحمتی برای کارمند ایجاد کند
یا در حین مکالمه به تلفن پاسخ دهد.
او باید 100 درصد متعهد به جلسه باشد.
8- مدیر باید از کارکنان خود بپرسد: وقتی با من صحبت می کنید ،
از حرف ها یا رفتار من آسیب می بینید؟
9- مدیر باید بین آنچه متوجه می شود و آنچه وارد می کند
تمایز قائل شود. شناخت این دو بسیار مهم است.
10- مدیر باید بداند که کارکنان به اطلاعات دقیق و کامل
در مورد عملکرد شغلی خود نیاز دارند. آنها باید بدانند
در چه شرایطی می توانند رشد کنند و خارق العاده شوند.
یکی از عوامل افزایش اصطکاک و اختلاف نظر جلوگیری
از برخورد مدیر با مشکل تا زمان جدی شدن موضوع است.
هرچه مشکلات سریعتر شناسایی شوند ، حل آنها آسان تر است.
11- مدیران باید بدانند که در یک شغل در حال پیشرفت ،
مهارتهای لازم برای موفقیت کارکنان دائما در حال تغییر است.
12- مدیر باید به راههایی فکر کند که می تواند
از آنها برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای بهبود عملکرد آنها استفاده کند.
این سازمان باید با القای تعهد ، اخلاق کاری
و با هدف عملکردهای سازنده و کنترل کننده برای دستیابی به موفقیت ،
از نقش ها و کارکنان خود محافظت کند.(رهبران بزرگ چگونه باعث رشد یک سازمان می شوند؟)