از آنجاییکه اغلب خریدها ما کاملا احساسی انجام میشود نه منطقی و این احساسات بر اثر هیجان لحظهای شکل میگیرد.
خیلی از افراد در همان لحظه خرید، کاملا مردد هستند که خرید خودشان را انجام دهند یا نه.(ایجاد هیجان در تبلیغات )
و اگر ما بتوانیم هیجانی را ایجاد کنیم در خیلی از مواقع باعث شده خرید انجام شود ؛
بنابراین این هیجان است که باعث میشود شخص با وجود تردیدش یک لحظه مصمم شودو شک و ترس اش را کنار بگذارد و خرید خود را انجام دهد.
در این مقاله به 3 روش بینظیر ایجاد هیجان در تبلیغ نویسی اشاره می کنیم .
1. کاهش زمان
اگر در تبلیغ تان به هر نحوی اشاره کنید که میتوانید در زمان بسیار کمی به مشتری سود و منفعت برسانید،
همین هیجان باعث میشود که بسیاری از افراد و مشتریان از شما خرید کنند
فرض کنید کار شما فروش و ارایه انواع خدمات بیمه است و در تبلیغ قول میدهید تا 40 دقیقه به محل خریدار میروید و کار بیمه را انجام میدهید.
مخاطب وقتی میبیند که به این سرعت میتواند به نتیجه دلخواه خود برسد، همین موضوع باعث میشود که تصمیم خرید خود را خیلی سریعتر بگیرد.
فرض کنید شما به یک استودیو فیلمبرداری رفتهاید و به شما قول میدهند در کمتر از سه ساعت خروجی فیلم را بهصورت ویرایش شده به شما میدهند.
هیجان ایجاد شده باعث میشود که افراد بیشتری به این استودیو فیلمبرداری مراجعه کنند؛
بنابراین صاحب آن استودیو میتواند در تبلیغات خودش با گفتن این حرف هیجان ایجاد کند و باعث شود که افراد بیشتری به آن استودیو مراجعه کنند.
بنابراین میتوانید فکر کنید و ببینید در کدام بخش از کارتان میتوانید زمان را در حدی کاهش دهید
که مخاطب هیجانزده شود و بلافاصله خرید را انجام دهد.(ایجاد هیجان در تبلیغات )
یکی از استراتژیهای بسیار قوی شرکت آمازون در سالهای اخیر همین موضوع بوده است.
وقتی به یک صفحه کتاب مراجعه میکنید و میخواهید آن را در سایت خرید کنید، سایت آمازون با تخمینهایی که دارد مینویسد که اگر این کتاب را همینالان سفارش دهید،
دقیقا در چه روزی و چه ساعتی به دست شما خواهد رسید.
این موضوع حس بسیار خوبی ایجاد میکند. فرض کنید به یک سایت رفتهاید و هنوز خرید خود را انجام ندادهاید و زیر دکمه خرید نوشته است:
«اگر در سه دقیقه آینده خرید خود را نهایی کنید فردا ۴ بعدازظهر این کتاب به دستتان میرسد.» این کاهش زمان یک هیجان لحظهای ایجاد میکند و افراد بسیاری را ترغیب میکند تا خرید کنند.
2. تصویرسازی آینده(ایجاد هیجان در تبلیغات )
اگر در تبلیغ فرد را به شرایط بعد از خرید ببرید نشان دهید که شخص به چه آرمان شهر و لذتی میرسد و آن را کاملا تصویرسازی و شفاف کنید،
افراد خیلی بیشتری دچار هیجان میشوند و حاضر میشوند از شما خرید کنند.
فرض کنید موبایل میفروشید. میتوانید در تبلیغات خود از روش تصویرسازی آینده استفاده کنید؛
یعنی در تبلیغ بنویسید که اگر موبایل سری فلان را بخرید و نرم افزاری گرافیگی را حرفه ای بلد باشید، میتوانید 6 ماه بعد در آمد بالای 15 میلیون تومان را کسب کنید
ما با این روش شخص را به آینده میبریم و تصویر واضحی از آینده را به او نشان میدهیم و همین هیجان باعث میشود که خرید خود را انجام دهد.
فرض کنید کار شما طراحی اپ موبایل و سایت است. میتوانید با روش تصویرسازی آینده در متن تبلیغاتی بنویسید
که خودتان را در سال بعد تصور کنید که صبح از خواب بیدار میشوید و میبینید که 28 تا پیامک برایتان آمده و این پیامکهای خریدی است
که در سایت انجام شده و مبلغ آن به حساب شما واریز شده است.
بنابراین با این تصویرسازی افراد را دچار هیجان میکنید تا هر چه زودتر خرید موردنظر شما را انجام دهند.(ایجاد هیجان در تبلیغات )
3. بردن از نقطه الف به نقطه ب
نقطه الف شرایط کنونی فرد است و شاید حتی عمدا شرایطی پایینتر از شرایط کنونی را بنویسید و حالت ب، حالت ایدهآل شخص است.
فرض کنیم کار شما آموزش بازاریابی اینترنتی است. میتوانید بگویید «از کسی که اکانت ایمیل ندارد تبدیل شوید به کسی که هر روز سایتش فروش میلیونی دارد».
درواقع یک شرایط خیلی سطح پایینی را ابتدا میگویید و سپس قول میدهید که مخاطب مورد نظر شما از این نقطه به کمک محصول شما میتواند به نقطه بسیار بالاتر و بهتری برسد.
فرض کنید کار ما فروش لباس های بسیار خاص و گرانقیمت است.
میتوانیم در تبلیغ بنویسیم از فردی که هیچکس در مهمانیها به او توجهی نمیکند، تبدیل شوید به فردی که در هر مهمانی همه دوست دارند با او صحبت کنند.
بنابراین با بردن شخص از نقطه الف به نقطه ب یا از شرایط خیلی سطح پایین به یک شرایط ایدهآل، هیجان ایجاد میکنید
و همین باعث میشود که شخص تصمیم بگیرد از شما خرید کند تا بتواند به نقطه ب برسد.(ایجاد هیجان در تبلیغات )